پیاده‌سازی و اجرا

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۷۰٪ از استراتژی‌ها و برنامه‌های تحول سازمانی، به اهداف اولیه خود نمی‌رسند و عمدتاً در مرحله اجرا با شکست مواجه می‌شوند. ما در گروه آرمان این واقعیت را پذیرفته‌ایم که موفقیت در اجرا نیازمند رویکردی تخصصی و حمایت مستمر است.
 
رویکرد ما در پیاده‌سازی استراتژی مبتنی بر همکاری بلندمدت با مشتریان است؛ به‌گونه‌ای که مشاوران متخصص ما به‌صورت تمام‌وقت در کنار تیم شما حضور می‌یابند و بر اجرای دقیق راه‌حل‌ها نظارت می‌کنند. در شرایطی که سازمان شما منابع یا تجربه‌ی کافی برای اجرای طرح‌ها ندارد، ما وارد عمل می‌شویم و فرایند را به‌صورت کامل و منظم اجرا می‌کنیم. ضمن آنکه اطمینان می‌دهیم پس از اتمام پروژه، کارکنان داخلی سازمان آمادگی لازم برای ادامه مسیر را داشته باشند.
 
در این مسیر، اغلب دفتر اجرای استراتژی (SEO) یا دفتر مدیریت پروژه (PMO) راه‌اندازی می‌شود تا هدایت اجرای ابتکارات استراتژیک را بر عهده گیرد. همچنین تیم‌های تخصصی مدیریت تغییر، به‌صورت موازی با اجرای پروژه‌ها فعالیت می‌کنند و با پیش‌بینی ریسک‌ها و برطرف کردن موانع، تضمین می‌کنند که فرایند تحول سازمانی با کمترین اختلال و بیشترین اثربخشی اجرا شود.
 
بدون توجه به دقت طراحی استراتژی، بزرگ‌ترین چالش‌ها در مرحله اجرا پدیدار می‌شوند. ما با ایجاد دفاتر اجرایی و نظارت مستمر، اجرای استراتژی‌های سازمان شما را بر عهده می‌گیریم و تا رسیدن به نتایج تعیین‌شده در کنار شما خواهیم بود.

هیچ اهمیتی ندارد که یک استراتژی چقدر با دقت و به خوبی طراحی شده باشد؛ بزرگ‌ترین چالش‌ها و موانع، در مرحله اجرای آن ظاهر خواهند شد.
ما به سازمان‌ها در پیاده‌سازی کمک می‌کنیم و با ایجاد دفاتر اجرایی، نظارت، پشتیبانی و هدایت، اجرای استراتژی‌های سازمانی شما را بر عهده می‌گیریم.​​​​​​​

جذب همراهی بیشتر کارکنان:

گروه تولید مواد غذایی منطقه‌ای با افزایش تعداد کارکنان و توان عملکردی آنان، نتایج کسب‌وکار را ارتقا داد.

تأثیر مشارکت و همدردی کارکنان در کسب‌وکار موضوعی شناخته‌شده است. در حقیقت، منطقی است که هرچه یک فرد شادتر باشد، بهره‌وری و اثربخشی بیشتری خواهد داشت. تحقیقات دانشگاهی نیز این موضوع را تأیید می‌کند، زیرا سطح مشارکت کارکنان به‌طور مستقیم با نتایجی مانند بازگشت سرمایه (ROI)، رضایت مشتری، و کیفیت خدمات و محصولات ارتباط دارد.
​​​​​​​
یک گروه تولیدکننده مواد غذایی منطقه‌ای به سرعت دریافت که مؤثرترین راه برای افزایش مشارکت و رضایت مشتریان، تقویت مشارکت کارکنان است. بنابراین، یک برنامه جامع مشارکت کارکنان طراحی و اجرا شد. پس از اطلاع‌رسانی این قصد استراتژیک به تمام کارکنان، یک نظرسنجی برای سنجش سطح مشارکت در تمام سطوح سازمان انجام شد. این نظرسنجی بر سؤالات کلیدی متمرکز بود که بیشترین تأثیر را بر عملکرد کسب‌وکار داشتند تا انتظارات کارکنان به‌درستی مدیریت شود.

نتایج نظرسنجی براساس شاخص‌هایی نظیر بخش محل فعالیت کارکنان، سن و غیره تحلیل شد. این تحلیل جامع به شناسایی بهتر نقاط ضعف و ارائه راهکارهای هدفمند کمک کرد.

مداخلات ابتدا در سطح سازمانی اجرا شد و شامل برنامه‌هایی مرتبط با آموزش، توسعه، اعطای پاداش و غیره بود. علاوه بر این، هر بخش راه‌حل‌هایی را متناسب با چالش‌های خاص خود در زمینه مشارکت کارکنان پیاده‌سازی کرد. در نهایت، تمام مدیران جلسات برنامه‌ریزی عملیاتی با تیم‌های خود برگزار کردند تا مسائل خاص هر فرد را به‌طور مؤثرتری هدف قرار دهند. اجرای این برنامه و فرآیند مشارکت کارکنان، فرهنگ سازمان را به گونه‌ای متحول کرد که معیارهای کلیدی مشارکت مانند قدردانی، پاداش و... به رفتارهای مدیریتی و کارکنان نهادینه شد.

مطالعه موردی :